12 juli 2009

Naturmys i sköna Floby

Var ut en sväng till Floby i eftermiddag. I mina föräldrars hus. Tog tåget dit men var på sekunden nära att missa detta för det rullade in samtidigt som jag anlände Herrljunga centralstation med cykeln så jag gjorde det man egentligen inte får göra-springa över spåret. Som tur var så hände det inget, men hade X2000 varit på inmarsch skulle det kunna gå hur som helst. Dessutom så stod tåget ironiskt nog still nån minut innan det lämnade stationen så jag skulle kunna ta den säkrare vägen genom tunneln. Det är verkligen nåt jag måste träna på, att inte vara sån himla tidsoptimist!!! Men grejen är den att jag vet varför jag är det och det är att jag är så himla rädd om de där sista minutrarna man kan använda sej av innan man åker iväg. Minuter man egentligen skulle kunna använda till att få en lugn väg till dit jag ska istället för att stressa och ta risker. Måste verkligen jobba på det. Hur som helst, det var väldigt mysigt att komma ut till Floby. Mina djur Esther och Pusse bor där så det va kul o få hälsa lite på dem. Och så fick vi besök av en granne som har köpt våra fåglar som ska få sällskap av hennes jättesöta terrier Fia. Fia var verkligen i full beundran inför de söta befjädrade små liven och kunde inte slita sej ifrån dem. Sen blev det besök på Donken i Falköping för att sedan bege sej tillbaka hem igen. var ute och gick ikväll oxå, valde kommunens egna promenadslinga och den rundan var väldigt mysig faktiskt. Men nu har det börjat dra i ögonen så snart bliur det sängen zzzzzzzzzz Allt gott!!!! Frida<3
Fia var alldeles betagen av våra fåglar, så söt hon är:)
Pappa hittade inte kaninmaten jag köpte härom veckan, så vi fick lösa det med färskt morot istället:)
Vackre Pusse!!!! Fia och fåglarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan ni skriva nån hälsning till mig som gör en gla;)