15 juli 2009

HERRLJUNGA SOMMARMARKNAD:D!!!

Den här hade jag verkligen velat köpa nu iefterhand.....snyft:S Grejer och grejer och grejer och.....
grejer!
Telefonen ringde klockan 08.30. Det var Solveig ifrån boendestödet som slog en liten pling.
Jag var pigg och bytte ngra glada ord innan jag gick upp och bäddade min säng. Solen sken och det var vackert ute. Och så kom jag på att det ju va tisdag idag, och inte vilken som helst utan 2a tisdagen i månaden vilket betydde att det var Herrljunga marknad! Glatt gjorde jag mig iordning och gick ner till dit efter att ha vart på Tors Hus och käkat gröt;)
Jag gjorde inga fynd direkt, typ inga pengar osv. Såg dock en grej som jag kom på att jag ville ha, men då var det försent, för de futtiga kronor jag väl hade var förbrukade. SUCK!!!
Sen blev det gym på eftermiddagen och latmaskande framför tvn innan det bar av på blixtvisit i Floby.
Där hade däremot pappa gjort riktiga megafynd. När han slängde skräp tidigare under dagen så går han och hittar mängder av vackert porslin bland alla sopor. Det var både från rörstran, kosta boda, mmmmm, som en annan skatt! Grejerna låg begravda under ngra telgelpannor dessutom.
Imorn ska jag hänga med Tors Hus och grilla kycklingspett på Haraberget, sen blir det träning igen.
Gonatt och sov så gott!!!
///////Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan ni skriva nån hälsning till mig som gör en gla;)